неделя, 25 август 2013 г.

ДЕВЕТ НАВИКА НА ВИСОКОПРОДУКТИВНИТЕ ХОРА

Независимо къде и какво работите, искате да бъдете възможно най-продуктивни, нали? В ерата на интернет да останете фокусирани в офиса е трудна задача. Струва си обаче, защото продуктивният работен ден носи чувство на удовлетвореност и дори еуфория. Продуктивността обаче не се постига със списък от неща за вършене или пък литри кафе.

1. “Отрежете” списъка си с неща за вършене наполовина

Вместо да се опитвате да свършите колкото се може повече неща и да “тикнете” всички задачи от списъка си в рамките на 8-часовия работен ден, се съсредоточете върху това, което е осъществимо и съществено.

2. Правете повече почивки

След няколко часа на усилена работа мозъкът ви прегрява и продуктивността се изпарява. Вместо да чакате да достигнете предела на силите си, правете кратки, но чести почивки за хапване, разходка или пък медитация. След това ще сте заредени с нови сили и ще бъдете много по-ефективни.

3. Следвайте правилото 80/20

Едва 20% от нещата, които правите, носят 80% от успехите ви. Игнорирайте останалите - те имат минимален ефект върху общата ви продуктивност. Разделете следващия си проект на стъпки и една по една премахнете тези, които не са съществени, докато стигнете до 20-те процента.

4. Фокусирайте се върху себе си сутрин

Да проверявате мейла и графика си сутрин е “убиец на продуктивността”. По този начин оставяте другите да диктуват вашето време. Започнете деня си с хубава закуска, тренировка или пък преглед на новините. По този начин ще се “заредите” за продуктивен ден.

5. Свършете по-трудните задачи преди обяд

Отметнете най-сложната работа, докато мозъкът ви е свеж. Оставете срещите си за следобяд. Това е правилният начин да разпределяте времето си, за да бъдете продуктивни.

6. Подобрете етиката си при писане на имейли

Имейлите, пратени до много получатели, обикновено разсейват и са признак на мързел. Те правят “излишен” шум и дразнят. Ако получите такъв групов мейл, отговаряйте само на този, който го изпраща, а не до всички. Ако мейлът се превърне в чат, тоест с повече от два отговора, значи е време да вдигнете телефона.

7. Не бъркайте продуктивността с мързел

Макар че никой не иска да си признае, чистият мързел е първият фактор за загуба на производителност. Всъщност, някои от методите за спестяване на време като имейлите, за които стана дума по-горе, само разсейват. Фокусирайте се, не мързелувайте.

8. Спрете да правите по 100 неща наведнъж

Смяната на повече от 10 задачи на ден намалява IQ-то ви с 10 пункта. Ще бъдете по-продуктивни, ако отмятате задачите една по една. По-добре свършете 5 неща много добре, отколкото 10 посредствено. Тук важи правилото “по-малкото е повече”.

източник: Ралица Стоянова www.econ.bg 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...