1. “Отрежете” списъка си с неща за вършене наполовина
Вместо да се опитвате да свършите колкото се може повече неща и да “тикнете” всички задачи от списъка си в рамките на 8-часовия работен ден, се съсредоточете върху това, което е осъществимо и съществено.
2. Правете повече почивки
След няколко часа на усилена работа мозъкът ви прегрява и продуктивността се изпарява. Вместо да чакате да достигнете предела на силите си, правете кратки, но чести почивки за хапване, разходка или пък медитация. След това ще сте заредени с нови сили и ще бъдете много по-ефективни.
3. Следвайте правилото 80/20
Едва 20% от нещата, които правите, носят 80% от успехите ви. Игнорирайте останалите - те имат минимален ефект върху общата ви продуктивност. Разделете следващия си проект на стъпки и една по една премахнете тези, които не са съществени, докато стигнете до 20-те процента.
4. Фокусирайте се върху себе си сутрин
Да проверявате мейла и графика си сутрин е “убиец на продуктивността”. По този начин оставяте другите да диктуват вашето време. Започнете деня си с хубава закуска, тренировка или пък преглед на новините. По този начин ще се “заредите” за продуктивен ден.
5. Свършете по-трудните задачи преди обяд
Отметнете най-сложната работа, докато мозъкът ви е свеж. Оставете срещите си за следобяд. Това е правилният начин да разпределяте времето си, за да бъдете продуктивни.
6. Подобрете етиката си при писане на имейли
Имейлите, пратени до много получатели, обикновено разсейват и са признак на мързел. Те правят “излишен” шум и дразнят. Ако получите такъв групов мейл, отговаряйте само на този, който го изпраща, а не до всички. Ако мейлът се превърне в чат, тоест с повече от два отговора, значи е време да вдигнете телефона.
7. Не бъркайте продуктивността с мързел
Макар че никой не иска да си признае, чистият мързел е първият фактор за загуба на производителност. Всъщност, някои от методите за спестяване на време като имейлите, за които стана дума по-горе, само разсейват. Фокусирайте се, не мързелувайте.
8. Спрете да правите по 100 неща наведнъж
Смяната на повече от 10 задачи на ден намалява IQ-то ви с 10 пункта. Ще бъдете по-продуктивни, ако отмятате задачите една по една. По-добре свършете 5 неща много добре, отколкото 10 посредствено. Тук важи правилото “по-малкото е повече”.
източник: Ралица Стоянова www.econ.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар