понеделник, 26 август 2013 г.

ЧЕТИРИ ПРИЧИНИ ПОРАДИ КОИТО СЛУЖИТЕЛИТЕ НАПУСКАТ

Очакванията, социалният живот и личностното развитие са също толкова важни, колкото парите

Напускането винаги е проблемно както за служителите, така и за компанията. И докато понякога отговорността лесно може да се прехвърли върху една от двете страни, много по-конструктивно е проблемът да се изследва в дълбочината му. Така че, въпросът е – какви може да са причините за отлив на персонал за една компания? BGWDealer предлага 4 по-популярни причини за подобна ситуация.

Неподходящо заплащане

При прекарване на над 8 часа на ден в офиса всекидневно, служителите със сигурност ще настояват за коректно и отговарящо на очакванията им заплащане. В някои случаи компаниите не преценяват внимателно изискванията на работниците си и така се получава неизказано търкане. Затова е добре да има открит диалог и конструктивно разискване на проблема. Естествено също толкова важно е изискваното заплащане да отговаря и на вашите критерии, главно съблюдавайки продуктивността и цялостното представяне на служителите.

Неподходяща позиция

И това не е изолиран случай. Често има разминаване между образованието на хората и тяхната работа. В такива случаи се появява демотивация, служителите не разгръщат пълният си потенциал. Наред с това се засилва и стреса, неудовлетворението, а неотговарянето на очакванията провокира и мързел у работещия. Комбинацията от всичко това има кратка времева граница и най-често води до подаване на документите за напускане.

Неясно кариерно развитие

Всеки иска да се самоусъвършенства. Докато това зависи от него на личностно ниво, в кариерния план нещата зависят и от човека, и от компанията. Ако фирмата няма ясни кариерни „крайъгълни камъни“, които маркират нов етап в развитието на служителите, то те ще започнат да се оглеждат за друга позиция. Такава, която ще е с ясна структура и лесно ще разгръща пред тях възможностите за изкачване по стълбицата.

Лош мениджмънт на работното време

Балансът между напипването на оптималния за компанията обем на работното време и нужната за свършване работа в рамките му и психологическия толеранс на служителите също е важен. При лош мениджмънт на времето в офиса рискувате да демотивирате и насадите трайно усещане за неудовлетворение у работниците.

Кратък пример: ако очаквате (или принуждавате) служителите си да остават допълнително след края на официалния работен ден, за да довършат работата, и това се случва прекалено често, ограничавате социалния им живот. В такъв случай лесно се прокрадва чувство за експлоатация и гняв, което лесно води също до демотивация и желание за напускане. Затова е най-добре да дисциплинирате служителите си така, че да могат да вършат работата си, без да ги задържате прекомерно много извън установените граници на работното време.

източник: Александър Димитров www.econ.bg 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...