Стъпка 6
Шестата и последна стъпка от процеса Бърз Старт в оптимизацията е време за размисъл, когато се анализират резултатите и се формулира нов план за действие през следващия цикъл.
Планиране на циклите при SEO
В общи линии вече знаем как да започнем работа по постигане на добри класирания и SEO резултати. Каквото не знаем е колко работа да вложим в едно или друго действие, колко линка ни трябват и т.н.
Обикновено работя по моите SEO кампании на периоди от по 2 или 3 месеца, т.е. правим оценка на показателите на всеки 2 или 3 месеца. За чисто нов сайт, предпочитам цикъл от 2 месеца, но с развитието на кампанията може да преминем към по-дълги или по-кратки цикли, в зависимост от обстоятелствата.
Дължината на вашия план-цикъл ще зависи от това колко работа трябва да се свърши по време на всеки цикъл. Ако установите, че сте направили прекалено много промени за два месеца, може да е разумно да преминете към месечен цикъл за известно време.
Оценка на стратегията за ключови думи (фаза 1)
Освен ако не работите с плащане на клик (pay per click or PPC) кампании, изчакайте поне няколко месеца преди да отчитате напредъка на стратегията си за ключови думи. Разбира се, основната ви цел е да увеличите трафика и, в рамките на няколко месеца, трябва да започнете да виждате резултати, да пълзите нагоре в класирането и др.
Както преминете през няколко последователни план-цикъла, някои специфики ще започнат да се оформят. Някои ключови думи ще докарат повече бизнес резултати и вие ще искате да вложите повече усилия в тези ключови думи, които привличат най-високо качество насочен трафик. Други ключови думи ще станат с по-нисък приоритет.
Като разглеждате статистиката си, ще откриете думи за търсене, за които не сте и помисляли, особено при плащане на клик (PPC) кампании с “широко съвпадение (broad match)”. Ако предлагате на посетителите си поле за търсене в сайта, проверявайте думите, които те използват, за да видите какво търсят посетителите ви, след като са вече на сайта ви.
Вашата цел на този етап е да определите какво трябва да промените в стратегията си за ключови думи – насочили ли сте се към правилните думи и отиват ли вашите посетители на правилната страница.
Прецизиране на стратегията за съдържанието (Етап 2)
Докато планирате всеки цикъл и преглеждате статистиката си, следете къде трябва да се разработва ново съдържание, кои страници не се представят добре (по отношение на поведението на посетителите) и къде може да сте пропуснали възможност да увеличите трафика си с поставяне на подходяща дума.
Обикновено няма да ви се налага да “пре-оптимизирате” страниците, но ако текстът не е достатъчно убедителен, няма проблем да го промените. Ако имате посещения от някои “дълго-опашати” ключови думи, но не сте класирани в топ резултатите, сложете тези думи на някои по-важни позиции в страниците си.
Ако сте открили нови ключови думи в етап 1, сега е времето да планирате какво ново съдържание ще добавите.
Усъвършенстване структурата на сайта (етап 3)
Ако трябва да добавите ново съдържание, то, разбира се, ще трябва да се вмести в настоящата структура на сайта ви. Ако плана ви е добре замислен, новото съдържание ще изисква само незначителни промени.
По-често преразглеждаме структурата на сайта, ако искаме да изпратим повече PageRank към отделни страници, както и да увеличим броя текстови линкове (котва текст) които сочат към тези страници, за да подобрим класирането си на тези специфични термини за търсене.
Ако искате да увеличите класирането на някоя страница, реално имате две възможности за избор – или да насочите повече линкове към страницата от вашия сайт, или да получите повече линкове от външни сайтове, с ключовите думи в котва текста.
Усъвършенстване на стратегията за изграждане на линкове и промоция (Етап 4)
Линкове от вътрешността на сайта ще ви помогнат да достигнете позиции (понякога топ позиции), но ако вътрешните линкове не свършат работа, за да достигнете където искате, е време да потърсите помощ от външни сайтове. С течение на времето, усилията ви за изграждане на линкове ще увеличат също и способността ви да постигате цели с помощта на вътрешните линкове.
С всеки следващ план-цикъл правете равносметка на линковете си, както и на ефективността на вашата дейност по привличане на линкове. Дейности, които са били особено успешни си струва да бъдат продължавани и разширявани. Тези, които не са се представили добре, трябва да бъдат подобрени или отстранени от плана.
Тъй като поставям силен акцент върху печелившите промоции, искам да опитам нещо ново с всеки цикъл. Винаги гледам да има поне един нов тип промоция която да върви, като целта е създаване на печеливша маркетингова дейност, която ще привлече линкове като странична полза.
Ако сте платили за реклама във вертикални директории, следете трафика който привличат тези линкове и колко този трафик се превръща в потенциални клиенти и продажби. Ако откриете особено печеливш вид реклама, намерете начини да го разширите – напр. като намалите бюджета в други области, които не генерират печалба.
В дългосрочен план искаме кампанията ни за изграждане на линкове да се изплати. Не е лесно да се постигне веднага, но, с течение на времето, е възможно.
източник: sitershow.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар